دسته گیربکس پژو ۴۰۵ پارس و سمند (دسته موتور زیرباتری)

دسته گیربکس پژو ۴۰۵ پارس و سمند (دسته موتور زیرباتری)
این قطعه همان ضربه گیر سمت چپ این خودروها است که به دسته موتور زیرباتری معروف است این قطعه در همه این خودروها یکسان و باعث نگهدارندگی خوردو است .
در کل موتور پژو ۴۰۵ پارس و سمند سه دسته موتور دارد که دوتا از آنها در سمت راست خودرو و یکی بالا و دیگری پایین موتور قرار گرفته اند .
دسته گیربکس یا دسته موتور زیرباتری پژو ۴۰۵ پارس و سمند تنها دسته موتوری است که در سمت چپ خودرو  و دقیقا زیر باتری قرار گرفته است .
چون در مجاورت گیربکس خودرو هم قرار گرفته است برخی به این قطعه دسته گیربکس هم می گویند .
خرابی دسته گیربکس پژو ۴۰۵ پارس و سمند (دسته موتور زیرباتری) باعث ایجاد لرزش در موتور شده و تولید صدای اضافه و گوشخراش می کند .
به علت شکل تخم مرغ گونه آن به این قطعه دسته موتور تخم مرغی هم می گویند .
این قطعه از ترکیب دو جنس پلاستیک و فلز ساخته شده است که مواد پلاستیکی آن با حفاظ فلزی محصور شده است .
خاصیت پلاستیکی آن باعث می شود تا حالت ارتجاعی و ضربه گیر داشته باشد و خاصیت فلزی آن در جهت مقاومت بیشتر قطعه کمک می کند .
شرکتهای داخلی و خارجی بسیاری تولید کننده و واردکننده دسته گیربکس پژو ۴۰۵ پارس و سمند هستند که در حال حاضر به جهت تولیدات فراوان این قطعه در کشور بیشتر محصولات داخلی آن موجود است و کیفیتهای متفاوتی هم دارند و
از جمله تولیدکنندگان پیشکسوت و صاحب نام داخلی در ساخت این قطعه می توان به برندهای وجودی و امیرنیا اشاره کرد .
در فروشگاه یدک خواجه در حال حاضر نمونه ایرانی این محصول موجود است .
در خرید برندهای خارجی باید دقت بیشتری شود چون اغلب این برندها تقلبی و در کارگاه های زیرزمینی بدون نظارت و استاندارد تولید می شوند نهایتا سایر برندهای معتبرتر خارجی ساخت کشورهایی نظیر چین ، ترکیه و هندوستان هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش