باتری اتمی یا خشک چیست؟

در باتری های خشک، دیگر خبری از آب و اسید نیست. این باتری ها نیاز کمتری به مراقبت دارند. در واقع این طور می توان گفت که نیاز متری دارند تا به صورت دائمی تحت نظر باشند. مزیت این باتری ها این است که نشانگری که بر روی باتری نصب شده است توسط رنگ خود می تواند از سلامت باتری خبر دهد.

رنگ نشانگر باتری این قابلت را دارد که وضعیت باتری را با دقت بالایی نشان دهد.

مشکل عمده باتری های خشک این است که یک مرتبه و ناگهانی از کار افتاده و دچار اختلال می شوند. از این رو ممکن است یک مرتبه شما را در وضعیتی بسیار نامناسب و مکانی دور از امکانات قرار دهند.

تفاوت این دو باتر یدر این است که باتری های اسیدی بر عکس باتری های خشک به یکباره از کار نمی افتند. این باتری ها کم کم ضعیف شده و بالاخره خراب می شوند.

در این شرایط راننده خودرو با استارت زدن و چگونگی روشن شدن ماشین پی به این مسئله می برد که باتری در وضعیت نا مناسبی قرار دارد .

بنابراین با توجه به توضیحات بیان شده مشخص می شود که باتری های اسیدی نیازمند نگهداری بیشتر و منظم تری هستند. اما در مورد این باتری ها مسئله مهمی وجود دارد. آن مسئله این است که باتری های اسیدی کمتر خراب شده و قیمت مناسب تری نسبت به باتری خشک دارند.

پس توصیه می شود در صورتی که باتری خودرو شما خشک است و اگر شما دائم السفر هستید و یا قرار است به منطقه دوری سفر کنید، به منظور جلوگیری از بروز هر گونه اتفاق ناخوشایند و همچنین از کار افتادن ناگهانی باتری خشک، سریعا باتری خشک اتوموبیل خود را تعویض کرده و از باتری اسیدی استفاده کنید.

باتری اسیدی به نگهداری بیشتری نیازمندند اما کمتر ممکن است شما را شوکه کنند و از سوی دیگر ارزان قیمت تر هستند، از این رو اگر اهل گذر به مناطق دور افتاده هستید و با شانس در راه ماندن مواجه اید، بهتر است یا نسبت به تعویض زود هنگام باتری خشک اقدام کنید و یا از باتری های اسیدی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش