معرفی هیوندای سوناتا و باتری مناسب آن

 

معرفی هیوندای سوناتا و باتری مناسب آن

سوناتا به عنوان یک سدان لوکس در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ خود را در بازارهای جهانی به اثبات رساند. در سال ۲۰۱۵ سوناتا با معرفی هفتمین نسل خود را به دنیا معرفی کرد.این اتومبیل در سال ۲۰۱۸ یک مدل فیس لیفت را به بازار عرضه کرده که تغییرات زیادی را در آن مشاهده می کنیم.
مدل جدید هیوندای سوناتا هیبریدی و بنزینی است که به لطف پنجره ی مدرن و چراغ های جلو به شکل کامل متحول شده است. مدل جدید این اتومبیل از لحاظ ظاهری اسپرت تر شده و به همین دلیل جوان پسند تر از گذشته است.
اتومبیل سوناتا در بازارهای جهانی با ۵ پیشرانه ی مختلف عرضه شده  که یک نمونه ی آن هیبریدی، نمونه ی دیگر پلاگین هیبریدی و سه مدل دیگر بنزینی است این اتومبیل ها از یک موتور دارای حجم ۲٫۵ لیتر است. سوناتا دارای یک پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر است که مجهز به سیستم پاشش سوخت یا GDI است. قدرت این نمونه با یک جعبه دنده ی اتوماتیک ۶ سرعته تکمیل شده و همچنین نیروی معادل ۱۸۵ اسب بخار به همراه ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این نیرو دور موتور ۶۰۰۰ و ۴۰۰۰ دور موتور را ایجاد می کنند.
جدیدترین نوع سوناتا مجهز به یک پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری است که نهایت سرعت گزارش شده برای آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. سرعت صفر تا صد این خودرو در ۸ ثانیه انجام می گیرد. میانگین مصرف سوخت پیش بینی شده برای این اتومبیل در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر برآورد شده است. برآورد مصرف سوخت در ترافیک شهری و بزرگراه برای این مدل در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر تا ۹.۵ لیتر برآورد شده است.
نسخه ی بنزینی سوناتا مجهز به پیشرانه ی توربو شارژ ۱٫۶ لیتری است. این مدل سوناتا با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر پشتیبانی می کند و باعث شده ۱۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند. زمان صفر تا صد سرعت این اتومبیل ۸ ثانیه است.
نهایت سرعتی که برای ۱.۶اT Eco گزارش شده است نزدیک به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوختی که برای این مدل اتومبیل برآورد می شود در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۵ لیتر است.
اینتر کولر در دسترس است. نیرویی که برای این پیشرانه گزارش شده معادل ۲۴۵ اسب بخار به همراه گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر است. با کمک نهایت گشتاور ۱۳۵۰ دور در دقیقه زمان سرعت ۰ تا ۱۰۰ مدل سوناتا ۲٫۰T 6.8 ثانیه برآورد می شود. این اتومبیل با جعبه دنده ی اتوماتیک ۸ سرعته در کنار شیفرهای پشت فرمان عرضه می شود.
سوناتا پلاگین هیبرید در ایران هم رونمایی شده است که با یک موتور برقی جریان متناوب ۶۷ اسب بخار پوشش داده می شود. این مدل از یک پیشرانه ی بنزینی ۲ لیتری نیز پشتیبانی می کند که ۱۵۴ اسب بخار قدرت دارد و مجموع قدرت برای این مدل ۲۰۲ اسب بخار است و نهایت سرعتی که از آن انتظار می رود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است.
در مدل پلاگین هیبرید سوناتا باطری ۹.۸ کیلووات ‌ساعت وجود دارد که به لطف آن این اتومبیل می تواند با شارژ کامل آن و یک باک ۵۵ لیتری مسافتی در حدود ۹۰۰ کیلومتر را بپیماید. در صورتی که از قابلیت بنزینی آن استفاده نکند این امکان را دارد که ۴۳ کیلومتر با کمک موتور برقی و باتری طی کند.

باتری مناسب هیوندا سوناتا چیست

همان طور که در ابتدای امر اشاره کردیم سوناتا در دو مدل هیبریدی و بنزینی عرضه می شود که در این جا منظور از باتری مناسب برای پیشرانه های بنزینی این خودرو است. باتری مناسبی که برای اتومبیل هیوندای سوناتا پیشنهاد می شود ۷۰ آمپر است. این باتری از ولتاژ ۱۲ پشتیبانی شده و مدل آن سیلد اتمی است. چینش قطب های این نوع باتری پایه بلند قطب چپ است. برای انتخاب باتری مناسب اتومبیل باید با توجه به عملکرد خودرو باید انجام بگیرد. بت توجه به اینکه باتری مناسب اتومبیل را می توانید با مطالعه ی دفترچه راهنمای آن انتخاب کرده اما در مواقعی که اتومبیل ها از سیستم های قوی مانند استفاده از چراغ های مه شکن، سیستم صوتی قدرتمند استفاده می کنند باید براساس عملکرد اتومبیل دست به انتخاب باتری زدو
عمر مفید برای باتری سوناتا ۲ سال برآورد شده است که بعد از این مدت زمان در صورت استارت خوردن نیز باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش