کنیستر چیست؟

کنیستر چیست؟

قبل از این‌که به بررسی دلایل خرابی و عملکرد کنیستر (canister) بپردازیم، خوب است بدانید کنیستر درواقع یک مخزن مملو از زغال فعال (carbon active) است که یک شلنگ ورودی بنزین از باک و یک شلنگ خروجی به سمت موتور دارد و از ورود بخارات بنزین به هوا جلوگیری می کند. کنیستر یکی از بخش‌های مهم هر خودرو بنزینی محسوب می‌شود. در این بخش، مازاد سوخت خودرو احیا می‌شود و می‌توان از آن بهره‌مند شد. این قطعه قابلیت‌های دیگری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.


در سال‌های اخیر آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین مشکلات کلان‌شهرهایی چون تهران بدل شده‌ و یکی از عوامل مهم در این آلودگی نیز احتراق ناقصی است که در خودروهای بنزینی اتفاق می‌افتد. جهت مرتفع کردن این مشکل (البته نه به صورت کامل) قطعه‌ای تحت عنوان کنیستر (Canister) در خودروهای بنزینی وجود دارد. همانطور که پیش‌تر گفتیم کنیستر دو شلنگ دارد، یکی از این شلنگ‌ها به عنوان ورودی و دیگری به عنوان خروجی محسوب می‌شوند. در زمان روشن بودن 
موتور خودرو، از طرف شلنگی که به موتور وصل شده این بخارات می‌سوزند و در زمان خاموش بودن موتور، به‌وسیله شلنگ دوم از ورود این بخارات به هوای آزاد جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش