ویژگی‌های آب رادیاتور خوب چیست؟!

ویژگی‌های آب رادیاتور خوب چیست؟!

مهم‌ترین ویژگی آب رادیاتور باید خالص بودن آن و بدون املاح بودن آن باشد پس در همین ابتدا نتیجه می‌گیریم آب رادیاتور باید با آب لوله کشی شهری که حاوی املاح مختلف است متفاوت باشد. چرا نمی‌توان از آب معمولی استفاده کرد؟! پاسخش ساده است زیرا اگر شما بخواهید رادیاتور شما هیچگاه رسوب به خود نگیرد، به خاطر وجود املاحی چون آهک زندگ نزند باید ناخالصی و املاح موجود در آب کاملا از بین رفته باشد.

عدر نتیجه شما بایستی از آب مخصوص رادیاتور یا آب مقطر استفاده کنید. علاوه بر این برخی افراد متخصص در این زمینه توصیه می‌کنند که حتما در کنار آب مقطر از ضد یخ نیز استفاده کنید تا موتور خودرو شما نه در زمستان یخ بزند و نه در تابستان جوش بیاورد. ضمنا فراموش نکنید که ضد یخ به خاطر خاصیت ضد زنگی که دارد موجب طولانی‌تر شدن عمر خودرو نیز می‌شود. آیا دوست دارید درباره ی کولر دوال خودرو بیشتر بدانید ؟

ویژگی‌های آب رادیاتور خوب چیست؟!
استفاده از آب مقطر و یا هر گونه آب مخصوصی که هیچگونه ناخالصی و املاح را به همراه نداشته باشد گزینه مناسب برای آب رادیاتور است.

آب رادیاتور یا آب مقطر؛ کدام بهتر است؟!

بسیاری عقیده دارند که چون آب باران برای رادیاتور ماشین مانند آب مقطر عمل می کند پس شاید بهتر باشد از آب باران برای رادیاتور ماشین استفاده کنیم. در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم .

آب رادیاتور که بسیاری ان را به نام مایع خنک کننده رادیاتور می‌شناسند محصولی است که بسیاری از شرکت‌های لوازم جانبی خودرو آن را در بازار عرضه می‌کنند.  از این رو بسیاری از افراد معتقد هستند که همیشه باید از آب رادیاتور استفاده کرد زیرا محصول کاملا استاندارد و تایید شده است علتش هم این است که مایع خنک کننده رادیاتور از ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد مواد شیمیایی چون اتیلن و پروپیلن گلیکول تشکیل شده است. علت گاز خوردن بی دلیل و بالا رفتن دور موتور خودر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد در این باره بیشتر بخوانید .

از انجا که این مواد نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارند توصیه می‌شود برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو از مایع خنک کننده استفاده شود. با این حال در شرایط خاص می‌توان به جای آب رادیاتور از آب مقطر استفاده کرد. آب مقطر به عنوان بهترین آب رادیاتور ماشین است زیرا هیچگونه املاحی ندارد و آسیبی به بدنه رادیاتور و مکانیک آن وارد نمی‌کند.

آب رادیاتور یا آب معمولی، کدام را پیشنهاد می‌کنید؟!

همانطور که در تمام طول مدت در این مقاله تاکید داشته‌ایم که وجود املاحی چون آهک در آب رادیاتور می‌تواند عواقب بسیار بدی را به دنبال داشته باشد توصیه می‌کنیم هیچگاه از آب معمولی به عنوان آب رادیاتور استفاده نکنید و یا اگر در شرایط خاصی دسترسی به آب رادیاتور یا آب مقطر ندارید می‌توانید آب لوله کشی معمولی را چندین بار بجوشانید تا رسوبات آب ته نشین شود و بتوان آبی با ساختار مشابه آب مقطر ساخت و از آن در رادیاتور استفاده کرد. آموزش قیلی ما، تعویض صحیح قالپاق خودرو را مشاهده کنید .

آیا آب کولر گازی برای رادیاتور ماشین مناسب است؟

شاید مسئله استفاده آب کولر گازی برای رادیاتور ماشین نیز به مراتب به گوش شما خورده باشد. جالب است بدانید درباره اینکه آیا می‌توان از آب حاصل از کولر گازی برای رادیاتور استفاده کرد یا نه ضد و نقیض‌های زیادی وجود دارد. برخی افراد می‌گویند آب کولر گازی یک آب کاملا سمی است و اگر آن را برای مدتی ثابت بگذارید املاح ته نشین شده آن را می‌توان مشاهده کرد از این رو اصلا به عنوان جایگزین آب رادیاتور توصیه نمی‌شود از طرفی برخی دیگر معتقد هستند که آب کولر گازی نسبت به آب معمولی بهتر است زیرا ساختار آن به آب مقطر نزدیک است اما با این حال چون نظرات متناقصی در این زمینه وجود دارد ما توصیه می‌کنیم از روش‌های سالم‌تری برای پر کردن رادیاتور استفاده کنید.

سخن پایانی

همیشه سعی کنید به دنبال بهترین مدل مواد مورد نیاز یا قطعات برای خودرو خود باشید زیرا در صورت غافل شدن در آینده مجبور خواهید بود هزینه بسیاری برای تعمیر اساسی خودرو کنید. در نتیجه در مورد بهترین آب رادیاتور خودرو نیز سعی کنید در درجه اول به سراغ آب رادیاتور( مایع خنک کننده) و سپس آب مقطر بروید تا عملکرد خودرو بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش