خراب شدن لنت ترمز و راهکارهای افزایش عمر لنت

خراب شدن لنت ترمز و راهکارهای افزایش عمر لنت

 

شایع‌ترین علت سایش غیرطبیعی و سریع لنت ترمز، خطای راننده است. این مورد بیشتر برای رانندگانی مشاهده می‌شود که از پای راست خود برای استفاده از پدال گاز و از پای چپ خود برای پدال ترمز استفاده می‌کنند. اصطلاحاً به این افراد رانندگان دو پا گفته می‌شود؛ چراکه هنگام رانندگی از دو پای خود برای گاز و ترمز استفاده می‌کنند. این قبیل رانندگان به‌صورت ناخودآگاه پای چپ خود را به‌آرامی و مدام بر روی پدال ترمز نگه دارند. این فقط یکی از دلایل خراب شدن لنت ترمز است.

ترمزگیری در سرعت پایین و به تعداد زیاد، مثل ترمزهای سنگین در سرعت‌های بالا در خرابی لنت تأثیرگذار است. به همین دلیل بزرگراه‌های متراکم شهری از دلایل اصلی ایجاد سایش و خرابی لنت ترمزها هستند. دراین‌بین لنت‌های جلو سریع‌تر از لنت‌های عقب ساییده می‌شوند اگرچه با گذشت زمان، گرما و اصطکاک نیز در سایش لنت ترمز نقش بسزایی دارد.

نکاتی برای افزایش عمر مفید لنت ترمز

لنت ترمز در مقوله‌ی ایمنی، قسمت مهمی از ماشین شما محسوب می‌شود؛ زیرا با ایجاد اصطکاک و تأمین نیرو برای متوقف کردن خودروی شما، نقشی حیاتی در ایمن نگه‌داشتن شما دارد.

لازم است بدانید که  همه لنت‌ها به‌صورت  یکسان ساییده نمی‌شوند و حتی  لنت‌های ترمز مشابه  نیز می‌توانند در شرایط یا محیط‌های مختلف با سرعت‌های مختلفی ساییده شوند.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش