«مشخصات فنی فیدلیتی»

«مشخصات فنی فیدلیتی»
همان‌طور که گفتیم، برند جتور زیرمجموعه لوکس ساز چری است پس یافتن اشتراکات فنی بین محصولات چری و فیدلیتی به‌هیچ‌وجه تعجب‌آور نخواهد بود (این قضیه در بحث تسهیل فرآیند و کاهش هزینه تأمین و توزیع قطعات می‌تواند به نفع چری و شرکای داخلی این خودروساز تمام شود). پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۵ لیتری توربو شارژر دار فیدلیتی قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است و با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه جفت‌وجور مي‌شود.

این همان پیشرانه‌ای است که در حال حاضر بر روی دو محصول کراس‌اوور مدیران خودرو یعنی ام وی ام ایکس ۵۵ و چری تیگو ۷ نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد اما خروجی قدرت و گشتاور آن در این دو خودرو معادل ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر است.

درواقع این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو از سوی سازنده در دو سطح خروجی قدرت ارائه می‌شود که محصول گروه بهمن از نسخه قدرتمندتر این پیشرانه بهره می‌برد.

دیگر محصول جدید گروه بهمن یعنی دیگنیتی پرایم نیز روی کاغذ مشخصات فنی تقریباً مشابهی با فیدلیتی دارد اما با توجه به وزن خالص تقریباً یکسان هر دو خودرو، فیدلیتی به لطف بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه (DCT) در بحث کشش و شتاب گیری عملکرد بهتر و امیدوارکننده‌تری نسبت به دیگنیتی (که به گیربکس CVT مجهز شده است) خواهد داشت چراکه کارکرد و ماهیت گیربکس CVT منطبق بر فلسفه ترجیح کاهش مصرف سوخت بر عملکرد بهتر و لذت رانندگی بالاتر است.

حدود قیمت فیدلیتی و زمان عرضه به بازار
آنچه واضح و مبرهن به نظر می‌رسد این است که فیدلیتی قطعاً در رده قیمتی بالاتری نسبت به دیگنیتی پرایم قرار خواهد گرفت و شاید به‌نوعی بتوان آن را رو در روی محصولات جدید و آتی خود چری و مدیران خودرو یعنی چری تیگو ۷ پلاس و تیگو ۸ قرارداد. با توجه به قیمت ۷۶۰ میلیون تومانی دیگنیتی و قیمت فراتر از یک‌میلیاردی جری‌های نامبرده و همین‌طور قیمت ۹۵۰ میلیون تومانی جک S7، بسیار بعید است که فیدلیتی قیمتی کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

طبق گفته‌های مدیران گروه بهمن به‌احتمال بسیار زیاد در سال ۱۴۰۰ شاهد تولید انبوه و حضور رسمی فیدلیتی در بازار کشورمان خواهیم بود.

شرکتی


@donyaaye_battery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش