چطور تسمه تایم از تایم خارج می شود؟

چطور تسمه تایم از تایم خارج می شود؟

پاره شدن، شل یا سفت بودن و آسیب دیدن دندانه های تسمه تایم از عوامل اصلی آسیب دیدن آن است.

حتماً می پرسید چه می شود که تسمه و دندانه های آن آسیب می ببیند؟! از مهمترین دلایل پارگی تسمه تایم یا تسمه تایمینگ وارد شدن فشار مضاعف به این قطعه است. دور موتور بالا در مدت زمان طولانی یا استفاده از دنده نامناسب در سربالایی را می توان از مواردی دانست که به خودرو فشار می آورند؛ البته در این مواقع نه تنها این قطعه بلکه سایر قطعات هم تحت فشار مضاعف قرار می گیرند. استفاده ناگهانی از دنده معکوس و جا به جا بودن دنده های تسمه تایم هنگام زمان گیری تایم نیز از دیگر عوامل مؤثر در پارگی این قطعه هستند

به یاد داشته باشید که نصب اولیه تسمه تایمینگ اهمیت زیادی دارد. بی توجهی به علائم مخصوص نصب و جا انداختن نادرست آن معمولاً از عوامل پنهان آسیب دیدن تسمه تایم هاست. برای مثال بیش از اندازه سفت بستن تسمه باعث خراب شدن قطعه تسمه سفت کن و در نهایت پاره شدن آن می شود.

مورد بعدی بی توجهی به زمان تعویض این تسمه است. بعد از ۶۰۰۰۰ کیلومتر طی مسافت، زمان تعویض این قطعه مهم فرا رسیده است؛ حتی اگر خودرو هیچ مشکلی نداشته باشد؛ البته این عدد مخصوص تسمه تایم های معمولی از جنس لاستیک است. این بحث درباره خودروهایی که زنجیر تایم دارند کاملا متفاوت خواهد بود.

نکته مهم: رانندگان باید به دستورالعمل تولید کننده خودرو درباره تعویض این قطعه توجه ویژه داشته باشند. ممکن است یک خودرو قبل از این مسافت نیاز به تعویض آن داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش