آشنایی با سیستم‌سوخت رسانی crl

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود ۲۴۰ بار می باشد  کمترین فشار ۴۰۰ بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا  ۱۲۰۰ بار بالا خولاهد رفت. 

 

در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.

 

 

 

 

بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از ۳۰ درصد و میزان گازهای آلایند تا ۷۰ درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .  

 

در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و… تامین می گردد.  

 

 

 

این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.

 ساپلای پمپ

سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.

نمونه سوزن CRI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش