نکات مهم و کلیدی برای کارواش خودرو

اگرچه شستن دستی خودرو همواره یک گزینه بدیهی و ممکن به نظر می‌آید، با این حال بهتر است برای انجام آن از وسایل و فضای مناسب نیز بهره مند باشید، چرا که عدم دسترسی به امکانات نه تنها موجب تمیز شدن خودروی شما نخواهد شد، بلکه ممکن است باعث شود که اگر به تمیز کردن سریع و کامل آن نیاز دارید، بهتر است این کار را به موسسات کارواش خودرو بسپارید. هر چند که اجرای آن در منزل نیز غیرممکن نخواهد بود.

در هر صورت چنانچه مایل به انجام این کار توسط موسسات کارواش خودرو هستید، بهتر است پس از بررسی نحوه کار هر یک از آن ها و اطمینان یافتن از هزینه‌ها و قیمت‌هایی که اعلام می کنند، می توانید هر کدام که برای شما بهتر است را انتخاب کنید.
موسسات متعددی وجود دارند که خدمات متنوعی را ارائه می دهند، با این حال چیزی که شما به آن نیاز دارید، موسسه ای است که بهترین خدمت را متناسب با نوع و مدل خودروی شما ارائه دهد.

بررسی تمامی این نکات موجب می شود تا در زمان انتخاب، کمترین چالش و مشکل را داشته باشید و بدون نیاز به نگرانی در این باره، می توانید با صرفه جویی در هزینه و وقت، این خدمات را دریافت نمایید.

نکاتی در هنگام کارواش

گاهی ممکن است با توجه به نوع خودروی شما، نمایندگان کارواش خدمات متفاوتی را ارائه دهند. به عنوان مثال بسیاری از اتومبیل های مدرن وجود دارند که شامل یک لایه شفاف و نازک از رنگ در پایه می باشند و به همین دلیل بیشتر مستعد آسیب خواهند بود، اما در اتومبیل های قدیمی تر که تنها یک لایه رنگ وجود دارد، با روش های متعددی قابل شستشو هستند.
به همین دلیل بسیاری از خدماتی که قرار است دریافت کنید، به مدل و نوع خودروی شما بستگی دارد، به این دلیل که می تواند تعیین کننده آن باشد.

بسیاری از موسسات شستشوی خودرو، در صورتی که از کارولش نانو استفاده نکند و تشخیص دهند که خودرو نیاز به آب دارد، آب مصرف شده را مجددا بازیابی کرده تا از آن استفاده کنند.
به همین منظور آب از فیلترهای مشخص عبور می کند تا ذرات بسیار ریز خاک و سایر آلاینده های آن خارج شود و مجددا برای شستن ماشین مورد استفاده قرار گیرد.

گاهی تردد در مسیرهای ناهموار موجب می شود تا ذرات شن و ماسه و یا خرده سنگ ها به سمت ماشین شما پرتاب شوند و باعث صدمه دیدن آن شوند.
تمام این موارد هنگام کارواش در نظر گرفته می شود تا بهترین شیوه برای تمیز کردن آن به کار گرفته شود.

علاوه بر نمایندگی های کارواش خودرو به منظور تمیز کردن و شستن ماشین در خانه می توانید با مراجعه به آن ها، بهترین محصولات واسپره کارولش بدون آب  را تهیه کرده و آن ها را متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید، انتخاب نمایید.

نکاتی در هنگام کارواش

هنگام کارواش خودرو به این نکات توجه داشته باشید:

۱) اگر اتومبیل شما مدرن است، به احتمال زیاد لایه های رنگ ضد زنگ بر روی بدنه آن اعمال شده است، با این حال بهتر است از اسپری خودروی مخصوص و کارواش بدون آب برای شستن آن استفاده کنید.

۲) با اسپری هایی که حاوی موم هستند، می توانید یک لایه محافظ را به بدنه اتومبیل خود اضافه کنید.

نکات مهم و کلیدی برای کارواش خودرو

زمانی که وسیله نقلیه خود را به بخش کارواش بدون آب منتقل می کنید، اطلاع داشتن از راهنمای کامل و جامع برای کارواش خودرو به شما کمک می‌کند تا نوع شستشو را با توجه به آنچه که مایل هستید و خودروی شما به آن نیاز دارد، انتخاب کنید.
در این زمان ممکن است لازم باشد اتومبیل بدون سرنشین در بخش کارواش حرکت کند. به یاد داشته باشید اگر لازم است آن را در مکان مناسب پارک کنید و با توجه به راهنمایی های کارشناسان این کار را انجام دهید.

بسیاری از اتومبیل های مدرن دارای دستگاه های پاک کننده اتوماتیک هستند که به صورت خودکار شیشه جلویی ماشین را و بدون نیاز به آب تمیز می کند.
به همین دلیل هنگام مراجعه به کارواش به یاد داشته باشید که آن را خاموش کنید. در غیر این صورت ممکن است هنگام شستن نه تنها دچار مشکل شوند بلکه بشکنند.

پیش از خروج از اتومبیل بهتر است که تمام پنجره ها را ببندید و آن ها را قفل کنید تا هیچ یک از آن ها باز نباشد.

ممکن است به شما توصیه شود که موتور وسیله نقلیه خود را خاموش نمایید.
توجه داشته باشید که در صورت دریافت این هشدار، به سرعت این کار را انجام دهید. گاهی نیز ممکن است با توجه به نوع خودرو نیاز باشد که پس از خاموش کردن موتور، کلید را درون آن نگه دارید.

علاوه بر این اگر خودروی شما دارای سیستم جلوگیری از برخورد است، بهتر است قبل از ورود به بخش کارواش آن را خاموش کنید.

نکاتی در هنگام کارواش

در صورتی که هنگام کارواش درون ماشین قرار دارید ممکن است سر و صداهای مختلفی را بشنوید، به ویژه اگر کارواش معمولی و همراه با آب را انتخاب کنید. به همین دلیل اگر احساس می کنید که آب وارد اتاقک اتومبیل شما می شود، مجددا تمام شکاف ها و پنجره های خودرو را بررسی کنید.

پس از اتمام شستشو می توانید از گاراژ خارج شوید.
با این حال اگر موتور خودرو خاموش است، در هنگام روشن کردن آن احتیاط کنید و از موارد ایمنی اطمینان حاصل نمایید.

هنگامی که احساس می کنید برخی از قسمت های اتومبیل به خوبی خشک نشده اند، می توانید از دستمال های میکروفیبر برای این منظور استفاده کنید.
علاوه بر آن می توانید زمانی که آن را در خانه پارک کرده اید، درها را باز بگذارید تا از خشک شدن کامل آن اطمینان بیابید و سایر لکه های موجود در سطح آن را پاک نمایید.
مصرف اسپری خودرو موسسات کارواش خودرو بسیار زیاد است برای صرفه‌جویی در هزینه بهتر است از شرکت‌های تولید کننده اپره ی خودرو محصول موردنظر خود را تهیه کنید.

به هر جهت به یاد داشته باشید که می توانید با انتخاب یک موسسه مناسب و کارآمد در زمینه کارواش خودرو بهترین و سریع ترین روش را برای کارواش انتخاب نمایید. توجه به این مسئله و انتخاب نیروی خدماتی ماهر و مجرب می تواند موجب ایجاد یک تجربه خوشایند در شستشوی وسیله نقلیه شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش