ماشین شارژی چیست؟

ماشین شارژی چیست؟

ماشین شارژی در واقع یک اسباب بازی برای کودکان است که با باطری قابل شارژ کار می کند. کودک در آن نشسته و بعد از روشن کردن آن با فشردن پدال گاز آن ماشین شروع به حرکت کرده و نهایت لذت را می برد. وقتی خراب می شود نیز باعث می شود اعصاب پدر و مادر بخاطر نداشتن راهی برای خلاصی از غرغر کردن کودک حسابی خراب بشود.

همه ماشین شارژی ها دارای باطری هستند که این باطری اغلب خراب شده یا بعد از مدتی فاسد می شوند. باطری هم مانند خیلی از اقلام تولیدی دیگر، زمان مصرف دارد که بعد از گذشتن زمان آن دیگر قابل استفاده نمی باشند. علت آن هم این است که سلولهای شارژی آنها دیگر توانایی بازگشت به حالت اول خود را ندارند. خوب اینجاست که بایستی باطری تعویض شود.

001

اولین سوالی که پیش می آید این است که باطری را اگر بخواهیم عوض کنیم بایستی مشابه آن را بخریم. در اینجا نیز اولین چیزی که باید بدانیم این است که باطری ماشین شارژی چند ولت و چند آمپر است.

البته این موضوع خیلی پیچیده نیست. کافیه که روی نوشته های باطری دقت کنیم. همیشه اولین پارامتری که با فونت بزرگ روی آن نوشته می شود ولتاژ کاری باطری است. که با علامت V نمایش داده می شود. ولتاژهای کاری باطری ماشین شارژی اغلب ۶ ولت و ۱۲ ولت است و خارج از این رنج باطری کلا ماشین شارژی نداریم. حداقل اینکه تا بحال ندیدیم.

پارامتر بعدی ای که باید در مورد باطری ماشین شارژی بندانیم میزان آمپراژ آن است که روی باطری با علامت A نشان داده شده است. هر چه آمپر باطری بالاتر باشد در واقع انگار مخزن بزرگتری دارد و مدت زمان بیشتری را به کودک شما اجازه بازی کردن می دهد. متداولا باطری ها دارای آمپراژ ۴٫۵و ۵٫۵و ۷ و ۹ و ۱۲ آمپر هستند و خارج از این رنج باطری به درد ماشین شارژی نمی خورد.

002

حالا ممکن است سوال پیش بیاید که اگر بطور خیلی سریع بفهمیم باطری ماشین شارژی  چند ولت است در پاسخ خیلی سریع می توانیم با دانستن این موضوع که ماشین شارژی تک موتوره است یا دو موتوره بفهمیم ولتاژ باطری چند ولت است. بطور کلی اغلب ماشینهای شارژی تک موتوره باطری ۶ ولت استفاده می کنند و باطریهای ماشینهای شارژی دو موتوره هم اغلب ۱۲ ولت است.

بطور خلاصه می توان متداول ترین باطری های ماشین شارژی را در ذیل لیست کرد:

  • باطری ۶ ولت ۵ آمپر
  • باطری ۶ ولت ۷ آمپر
  • باطری ۶ ولت ۹ آمپر
  • باطری ۱۲ ولت ۵ آمپر
  • باطری ۱۲ ولت ۷ آمپر
  • باطری ۱۲ ولت ۹ آمپر

باطری هایی که در بالا ذکر شدند پرمصرف ترین ها در نوع خود هستند. البته ممکن است بخواهید باطری با آمپر بالاتر بگذارید که این موضوع به سلیقه خودتان بستگی دارد. قیمت باطری ماشین شارژی به آمپراژ آن بسیار وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش