برای روکش صندلی خودرو چرم بهتر است یا پارچه ای

برای روکش صندلی خودرو چرم بهتر است یا پارچه ای

بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی هستند تا صندلی های خودرو را نونوار کنند و رنگ و روی از بین رفته را دوباره به خودرو برگردانند. گاهی از اوقات نیز آنها با هدف ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خودرو یا حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل یا ایجاد زیبایی بیشتر در ماشین ، اقدام به خرید روکش صندلی می کنند .

روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که انتخاب هر یک از آنها مزیت ها و معایبی دارد که در این بخش از دانستنی های خودرو در نمناک با مهمترین ویژگی های روکش های صندلی چرم و پارچه ای و نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی برای خودرو آشنا می شوید.

انواع روکش صندلی

چه نوع روکش صندلی برای ماشینم انتخاب کنم؟

روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که مهمترین ویژگی های هریک از روکش های صندلی عبارتند از :

مزایای روکش صندلی پارچه ای خودرو

از مهم ترین مزیت های روکش های پارچه ای تنوع در رنگ و طرح آنها است . این روکش ها برخلاف روکش های چرم در دمای تابستان موجب تعریق سر نشینان نمی شوند و گرمای کمتری را به خود جذب می کند همچنین این روکش ها در زمستان نیز کاهش دما را کمتر منتقل می کند و باعث گرم شدن سرنشین می گردد.

از دیگر مزیت های این نوع روکش ها نسبت به روکش های چرمی دوام بیشترو راحتی بالاتر آنهاست. روکش های پارچه ای ثبات رنگ بیشتری دارند و تغییر رنگ در آنها بسیار کمتر از سایر جنس ها است.

مزایای روکش

انواع روکش صندلی و مزایای آن

معایب روکش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای پاک سازی آن هنگام کثیف شدن است که به سختی صورت می گیرد. اگر روی این نوع از روکش چیزی بریزد مطمئنا برای شست و شوی آن به مشکل خواهید خورد.

عیب روکش

روکش صندلی خوب است یا بد؟

نکته هایی درباره انتخاب روکش صندلی:

هنگام خرید روکش های پارچه ای روکشی را بخرید که وزن بالاتری داشته باشد زیرا مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی خواهد داشت و عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد. روکش های سبک و نازک عمر کمتری دارند .

مزایای روکش صندلی چرم خودرو

روکش های چرم نوع دیگری از روکش ها هستند که مزیت بزرگی دارند و آن سهولت در نظافت و تمیز کردن آن ها است ، در این نوع از روکش ها با یک دستمال مرطوب نیز می توان کثیفی ها را به راحتی از بین برد پس بسیار مناسب خانواده های دارای فرزندان خردسال است.

این جنس برای خودروهای آژانس و مسافربری بسیار مناسب بوده و همچنین کسانی که بیشتر از خودروی خود با لباس کار استفاده کرده و مجبور به حمل وسایلی با خودرو هستند، بهتر است از این نوع روکش استفاده کنند روکش های چرمی نمای اسپرت تری دارند و برای افرادی توصیه می شود که به ظاهر اسپرت داخل خودرو اهمیت می دهند.

این نوع روکش ها برخلاف روکش های پارچه ای در تابستان موجب گرمای بیشتر خودرو عرق کردن می شوند و در زمستان موجب می شوند داخل خودرو دیرتر گرم شود و سرنشینان سرمای بیشتری را تحمل نمایید.

فواید روکش

مزایای روکش صندلی چیست؟

جنس سوم جنس ترکیبی پارچه و چرم

جنس ترکیبی پارچه و چرم برای روکش صندلی خودرو به صورت هوشمندانه ای طراحی شده است زیرا بخش نشیمن و بخش های مورد تماس با بدن انسان از جنس پارچه و بقیه روکش از جنس چرم است که باعث می شود این نوع روکش خصوصیات خوب روکش چرم و پارچه ای را داشته باشد.

این جنس باعث می شود دمای تابستان و زمستان تعدیل شود و در صورت کثیف شدن بخش زیادی از روکش را بتوان پاکسازی کرد.

خصوصیات بهترین روکش صندلی برای خودرو

۱٫مقاومت روکش صندلی در برابر ساییدگی.

۲٫رنگ پارچه مناسب، این رنگ باید سببخستگی چشم    نشود.

۳٫ عدم تغییر رنگ روکش در برابر تابش نور خورشید

۴٫تعریق کمتر

۵٫قابلیت نظافت و شستشو راحت تر

بهترین روکش

کدام روکش بهترین روکش صندلی است؟

انتخاب رنگ روکش صندلی

توجه به رنگ کمربند ایمنی برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش اتومبیل بسیار با اهمیت است زیرا هسته ی اصلی رنگ تریم یا همون رنگ کلی اتاق خودرو ، رنگ کمربند ایمنی است . اگر به تمام رنگ هایی اجزای داخل خودرو دقت کنید ، در می یابید که همه این رنگ ها بر اساس رنگ کمربند ایمنی انتخاب میشود.

روش انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به رنگ کمربند ایمنی

۱- رنگ همسان

۲- رنگ تضاد

رنگ روکش

نکات انتخاب روکش صندلی با توجه به رنگ

رنگ همسان

انتخاب رنگ روکش صندلی باید بر اساس رنگ کمربند ایمنی و طیف اصلی تریم یا همان رنگ داخل اتاق انتخاب شود مثلا اگر رنگ کمربند ایمنی طوسی است رنگ روکش صندلی هم باید نزدیک به این طیف رنگ انتخاب شود.

رنگ تضاد

رنگ های تضاد اگر به درستی انتخاب شوند زیبایی خیلی زیادی به اتاق خودرو می بخشند . رنگ هایی مثل قرمز و زرد و یا رنگ مشکی و قرمز معروف ترین رنگ های تضادی هستند که طرفدار های زیادی دارند . در انتخاب رنگ تضاد به روشن بودن یا تیره بودن رنگ اصلی تریم ماشین دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش