چرا چراغ خودرو ها زرد و کدر می شوند؟

چرا چراغ خودرو ها زرد و کدر می شوند؟

شاید این سوالی است که برای شما هم پیش آمده، زردی و کدری چراغ خودرو به چه علت ایجاد می شود؟ اصولا پس از گذشت چند سال از خرید خودرو، چراغ ها کدر و زرد شده و دلیلش می تواند باران های اسیدی و خط و خش هایی که بر اثر برخورد اجسام ریز و درشتی باشد که به خودروتان برخورد کرده است. این خط و خش ها سبب شکست نور می شود و دید راننده را کمتر می کند.

ممکن است بخواهید که چراغ خودرو را به کل تعویض کنید ولی تنها قسمت طلقی چراغ نیاز به تعویض داشته باشد که در صورت تعویض چراغ خودرو باید به کل تمام بدنه و چراغ ها را با هم تهیه کنید و اگر ماشین شما کمی مدل بالا یا خارجی باشد، می تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. بهترین و کارآمد ترین روش،رفع تیرگی و زردی خودرو  است که می توانید با استفاده از مطالبی که می گوییم، این کار را به نحو احسن انجام دهید.

راهنمای رفع زردی چراغ ماشین

رفع زردی چراغ ماشین با خمیر دندان یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از آن چراغتان را به راحتی تمیز کند. بدین منظور روش های زیر را مرحله به مرحله انجام دهید.

رفع کدری چراغ خودرو

مرحله اول: تهیه موارد مورد نیاز

برای رفع  زردی چراغ ماشین با استفاده از خمیر دندان، لازم است تا موارد دیگری را نیز تهیه نمایید، که عبارتند از: شوینده مانند آب و صابون، دستمال نرم، نوار چسب، واکس خودرو، اسفنج و خمیر دندان.

مرحله دوم: تمیز کردن چراغ ها با آب و صابون

در مرحله دوم از رفع تیرگی و زردی چراغ خودرو، ابتدا چراغ ها را با استفاده از مایع شست شویی که تهیه کرده اید، بشویید. این کار به شما کمک می کند تا جاهایی را که به طور دقیق زرد یا کدر شده اند را پیدا کنید. برای شست شوی خودرو می توانید از پارچه نرم یا اسفنج استفاده نمایید. پس از اینکه چراغ ها کامل خشک شد، شروع به بررسی و معاینه آن کنید.

راهنما : ۴ عامل خراب شدن چراغ خودرو

مرحله سوم: چسب زدن اطراف چراغ

نوار چسبی را که تهیه کرده اید، باید در مرحله سوم از مراحل رفع تیرگی و زردی چراغ خودرو مورد استفاده قرار دهید. این کار را برای جلوگیری از برخورد و سایش بدنه خودرو حین تمیز کردن چراغ خوردو انجام می دهند، پس نهایت دقت را داشته باشید تا قسمتی از بدنه خودرو اطراف چراغ، جا نیاندازید. البته اگر می توانید که چراغ خودرو را از بدنه جدا کنید، بهتر است این کار را بکنید تا راحتتر بتوانید چراغ ها را تمییز نمایید.

مرحله چهارم: پارچه را آغشته به خمیر دندان کنید

دستمالی نرم یا اسفنج را آغشته به خمیر دندان کنید، با حرکتی دایره ای و آرام تقریبا پنج دقیقه این کار را انجام دهید. حواستان باشد که دستمال یا اسفنجتان نمناک باشد و اگر در حین کار احساس کردید به آب یا خمیر دندان اضافه احتیاج است، کمی به دستمالتان اضافه کنید.

پاک کردن چراغ خودرو با خمیر دندان

مرحله پنجم: چراغ را آب کشی کنید

پس از اینکه پنج دقیقه با خمیر دندان و دستمال با حرکات دایره ای، زردی و کدری چراغ را از بین بردید، آخرین مرحله برای رفع تیرگی و زردی چراغ خودرو این است تا چراغ ها را آبکشی کنید و نتیجه را ببینید. اگر پس از آبکشی هنوز هم چراغ ها زرد یا کدر بود، مراحل گفته شده را مجدد انجام دهید ولی اینبار زمان را کمی بیشتر کنید.

مرحله ششم: استفاده از واکس خودرو

برای اینکه بتوانید از زرد شدگی و آسیب هایی که ممکن است در اثر برخورد آفتاب یا گرد و خاک برای چراغ ها پیش بیاید، جلوگیری کنید، بهتر است از واکس خودرو استفاده نمایید. بدین منظور واکس را روی دستمالی نرم بزنید و دایره وار روی چراغ خودرو بکشید سپس با آب خالی چراغ ها بشویید. حال چراغ های شما با استفاه از خمیر دندان تمیز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش