بهترین باطری مناسب پراید

بهترین باطری مناسب پراید

بهترین باطری مناسب پراید از نظر کیفیت و آمپر مناسب برای پراید باطری ۶۲ آمپر اتمی کره ای شرکت دلکور باطری مانند پوما و یا شارک میباشد.
اگر قصد خرید باتری ایرانی دارید باطری ۶۰ آمپر سوزوکی و اوربیتال برای پراید مناسب است.

نشانه های خراب شدن باطری پراید:

استارت نزدن ماشین بعد از این که ماشین چند ساعت میخوابد .
قطع شدن برق از مشت آمپر .
سنگین استارت زدن پراید .از نشانه های خراب شدن باطری پراید هستند.

ابعاد باطری پراید

(طول=۲۳سانت.عرض=۱۸سانت. ارتفاع = ۱۸ سانت)

حد اکثر آمپر باطری برای پراید:

توجه داشته باشید که بر روی پراید باطری تا ۷۴ آمپر میشود نصب کرد ولی چون دینام پراید ۴۵ و یا ۵۵ آمپر است بیشتر از باطری ۶۲ آمپر به هیچ وجه بر ای پراید توصیه نمیشود.

قیمت باطری پراید چقدر است؟
آیا باطری پایه بلند روی پراید نصب میشود؟
آیا انواع پرایدهای موجود در ایران باطری مشابه دارند؟

بر ای دریافت جواب سوالات فوق و هر گونه مشاوره در مورد خرید باطری میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید باتری مناسب پراید باید با توجه به عوامل مختلفی مانند آمپراژ مناسب ، بهترین برند باتری ، میزان استفاده از ماشین و … صورت بگیرد.

باتری فابریک پراید

گروه خودروسازی سایپا ، باتری ماشین صبا با ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۵۰ آمپر از نوع اسیدی را بر روی پراید نصب می کند. در واقع باتری فابریک پراید ۵۰ آمپر است. برخی خودروداران باتری ۵۵ آمپر و یا ۶۲ آمپر را روی پراید نصب می کنند.

باتری پراید چه مشخصاتی دارد ؟

باتری پراید باید ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۵۰ تا ۶۲ آمپر ساعت را داشته باشد. ابعاد درنظر گرفته شده برای باتری پراید در فضای قرارگیری آن ۲۳ * ۱۸ * ۱۸  سانتی متر می باشد. باتری های اتمی و اسیدی هر دو برای پراید قابل استفاده می باشند. برخی از خودروداران باتری های اسیدی و برخی دیگر باتری های اتمی را نصب می کنند. با توجه به اینکه قیمت باتری ماشین از نوع اتمی گران تر می باشد ، انتخاب نوع باتری به بودجه شما بستگی دارد.

آیا امکان نصب باتری با آمپراژ بالا روی پراید وجود دارد ؟

اگر قصد خرید باتری مناسب پراید را دارید ، باید باتری با آمپراژ ۵۰ الی ۶۲ آمپر را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد ، باتری فابریک کارخانه برای پراید ۵۰ آمپر می باشد. اما چنانچه از سیستم صوتی و کولر و … زیاد استفاده می کنید ، باتری با آمپراژ ۵۵ یا ۶۲  آمپر را می توانید نصب کنید. اما انتخاب باتری با آمپراژ بالاتر از ۶۲ آمپر اصلاً پیشنهاد نمی شود. زیرا در عملکرد برخی قطعات اختلال ایجاد می کند.

البته برخی به دلیل نصب سیستم های حرفه ای به نصب باتری با آمپراژ بالا اصرار دارند. در این صورت باید یک خازن سازگار با سیستم صوتی نصب کنند و بعد اقدام به نصب باتری با آمپراژ بالاتر کنند.

خرید باتری مناسب پراید مدل ۱۳۲ ، مدل ۱۳۱ و مدل ۱۱۱

با توجه به مشخصات گفته شده برای باتری پراید ، می توانید این باتری ها را از سپاهان باتری یا صبا باتری خریداری کنید. سپاهان باتری و صباباتری از تولیدکنندگان خوب باتری ایرانی می باشند. باتری های تولیدی این کارخانه ها از بالاترین سطح کیفی برخوردار می باشند و طول عمر خوبی دارند.

تمامی برندهای باتری های تولیدی این کارخانه ها از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار می باشند. باتری ماشین اوربیتال وان ۵۰ آمپر سپاهان ، نمونه ای از این باتری های با کیفیت  است که برای تمامی مدل های ماشین پراید ، مناسب است. باتری ۵۰ آمپر سوزوکی ، نمونه دیگری از باتری های با کیفیت مناسب برای پراید می باشد.

کدام باتری بیشترین طول عمر را دارد ؟

هنگام خرید باتری مناسب پراید ، به طول عمر آن باید توجه داشته باشید. هر چند که طول عمر باتری به نحوه استفاده از آن و نگهداری از آن بستگی دارد. طول عمر باتری های فابریک پراید معمولاً ۲ الی ۳ سال می باشد. طول عمر باتری سوزوکی سپاهان ، ۳ الی ۴ سال می باشد. طول عمر باتری های اوربیتال در مدل های مختلف متفاوت است ولی در کل طول عمر بالایی دارند. با روش های مختلفی می توان طول عمر باتری ماشین را افزایش داد. روش هایی مانند تمیز نگه داشتن سر باتری ها و جلوگیری از انباشته شدن رسوبات بر روی آن ، استفاده از بست های نگهدارنده باتری برای جلوگیری از تکان خوردن و آسیب به باتری ، خاموش نبودن زیاد ماشین و … سبب افزایش طول عمر باتری می شوند.

از کجا متوجه شویم باتری پراید خراب شده است ؟

قبل از خرید باتری مناسب پراید ، اول از خرابی باتری مطمئن شوید. خرابی باتری نشانه های زیادی مانند استارت نخوردن ماشین یا استارت ضعیف ماشین ، قطعی برق پشت آمپر ، خاموش شدن ناگهانی ماشین ، کار نکردن تجهیزات برقی مانند ضبط و … دارد. البته این مشکلات ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشند و مربوط به خرابی باتری نباشند. بنابراین با مشاهده این علائم ، ابتدا ماشین به تعمیرکار حرفه ای نشان داده شود و در صورت خرابی باتری به خرید باتری اقدام شود.

نکات مهم هنگام خرید باتری پراید

به تاریخ تولید درج شده روی باتری توجه داشته باشید و از خرید باتری هایی که مدت زیادی از تاریخ تولید آن گذشته است ، خودداری کنید.

در هنگام خرید باتری مناسب پراید ، از انتخاب باتری هایی که دارای تغییر شکل ظاهری می باشند اجتناب کنید. برای مثال باتری که دارای تورفتگی می باشد را انتخاب نکنید.

باتری هایی را خریداری کنید که دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش باشند و از خرید باتری های ارزان قیمت بی کیفیت چینی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش