باتری مناسب ال نود

اگر قصد خرید باتری ماشین تندر ۹۰ یا ال ۹۰ E1 ، E2 ، اتوماتیک را دارید، بهتر است به نکاتی توجه کنید که بتوانید مناسب ترین باطری را برای این خودرو انتخاب کرده و استاندارد ترین باتری را برگزینید .

  • آمپراژ باتری ال ۹۰
  • ولتاژ باتری ال ۹۰
  • ابعاد باتری ال ۹۰
  • برند باتری ال ۹۰

مشخصات فنی باطری ال ۹۰

محدوده جریان باطری تندر ۹۰ می تواند بین ۶۰ تا ۷۴ آمپر تغییر کند. باتری فابریک ال ۹۰ از نوع اتمی با طول ۱۸ و عرض ۱۷٫۵ و ارتفاع ۲۳ سانتی متر و توسط شرکت سپاهان باتری ساخته شده است. میزان جریان الکتریکی ۶۰ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت، تندر ۹۰ می تواند داشته باشد. اما اگر از سیستم های صوتی قوی یا سیستم روشنایی اضافی برای خودرو استفاده می کنید، باطری با جریان ۷۴ آمپر مناسب تر است. دینام این خودرو قادر است باتری را تا ۸۰ آمپر ساعت شارژ کند . استفاده از باتری هایی که قطب چپ و پایه کوتاه هستند، مناسب این خودروست.

برای ماشین تندر ۹۰ ( پارس تندر ) چه باتری ، با چه مارکی یا برندی مناسب تر و بهتر است :

انتخاب برند خوب برای خرید باتری باتوجه به قیمتی که می خواهید برای آن هزینه کنید متفاوت است. آلیاژ به کار رفته در باطری و میزان جریان الکتریکی آن که برحسب آمپر بیان می شود بر قیمت باطری اثر می گذارد. باتری های کره ای تاریخ روز طول عمر بالاتر و کیفیت بهتری دارند به همین دلیل گران تر هستند.

در ایران از معروف ترین برند های باتری کره ای می توان به برند دلکور و هیوندای مانند تایگر و پلاتینوم ، هگزا ، شارک ، سین ، رویال ، پوما اشاره کرد. اما اگر قصد دارید باطری ایرانی بخرید، برند های سپاهان باطری، صبا باتری و برنا باتری از معروف ترین و با کیفیت ترین شرکت ها هستند. باطری های سیلد آلودگی کمتری برای محیط زیست دارند، دیرتر خراب می شوند و به بازدید های دوره ای نیاز ندارند. پس نسبت به باتری های اسیدی بهتر هستند اما قیمت بیشتری دارند. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا از باتری مناسب محل زندگی و کاربردی خود برای خودرو تندر ۹۰ استفاده کنید.

باتری های ایرانی دارای نوع اسیدی و همچنین اتمی هستند . اگر تفاوت این دو را نمی دانید به صفحه مقالات سایت مراجعه فرمایید .

باتری های اتمی به دلیل عمر بالاتر و دردسرهای کمتری که در عدم نیاز به نگهداری کردن این باتری ها دارند انتخاب بهتری است  .

باتری های با کیفیت ایرانی برای ال ۹۰ : باطری اتمی محصول برنا باطری – باتری اتمی محصول سپاهان باطری – باطری ایرانی صبا باتری مارک واریان هستند .

باتری های با کیفیت بالای ساخت کره جنوبی : هیوندای باطری و دلکور باتری که جزو باتری های class A در باتری های خارجی محسوب می شوند .

برای انتخاب هر دو نوع ایرانی و خارجی باید تاریخ تولید باتری جدید باشند . به طور مثال در سال ۹۵ ، باتری تاریخ تولید ۹۳ خریداری نشود . در این صورت باتری عمر کوتاهی خواهد داشت .

قیمت باطری خودرو تندر ۹۰ :

قیمت گذاری باتری براساس نوع سیلد اسید (اتمی) یا اسیدی بودن ، آمپراژ ، برند یا مارک ، ایرانی و خارجی بودن باتری است .

باتری های اتمی و مارک خوب مانند کره ای طبیعتا قیمت بالاتری دارند .

ایمنی برای استفاده از باتری تندر ۹۰

اگر‬ خودرو ‬به ‬هر‬دلیلی برای مدتی ‬مورد ‬استفاده ‬قرار ‬نمی گیرد، باید‬ ‬هر‬سه ‬روز یکبار ‬حداقل ‬به ‬مدت ‬چند‬ دقیقه ‬روشن شود‬ و حتی ‬درجا‬ کار‬ کند. ‬اینکار ‬از‬ تخلیه‬ کامل ‬باتری‬ جلوگیری میکند. ‬از‬ برداشتن ‬سر باتری‬ به‬ مدت‬ طولانی ‬خودداری‬ نمایید، اینکار به باتری استاندارد تندر ۹۰ آسیب وارد میکند. در همه ی خودرو ها مقداری گاز متراکم شده در محفظه باتری وجود دارد پس هنگام کار با باتری حتما باید از تجهیزات ایمنی مانند ماسک، دستکش و عینک ایمنی استفاده گردد. فضای کار باید از تهویهمناسب برخوردار باشد اگر امکانات این کار فراهم نیست، ضروری است تا با باز گذاشتن پنجره ها امکان جابجایی هوا صورت بگیرد. پایین بودن سطح آب، اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد و ضعیف بودن اتصالات می تواند منجر به انفجار شود.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

راهکار های افزایش طول عمر باتری تندر ۹۰

توجه به ابعاد باتری تندر ۹۰ در خرید بسیار مهم است. اندازه محفظه باتری در خودروها متفاوت است. هنگام خرید و نصب باید به این مورد توجه کرد که باتری باید به درستی در محفظه قرار گیرد. ( باطری در حالت تراز و در سر جایش محکم بماند ) تا از آسیب دیدن و خرابی در امان باشد. قرارگیری درست قطب ها نیز اهمیت دارد. پس دانستن ابعاد باطری برای خرید لازم است. شرایط جوی منطقه، سال تولید و کشور سازنده بر طول عمر باتری اثر گذار است. باتری های کره ای با طول عمر بیشتر تا ۳ یا ۴ سال و باتری های ایرانی تا ۲ سال کار می کنند. هرچه باطری قدیمی تر باشد، طول عمر کمتری دارد. باطری در آب و هوای گرم زودتر خراب می شود و نیاز به عوض شدن دارد. باتری مناسب تندر ۹۰ باید در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت داشته باشد.
مراقبت از باطری و موتور بهترین راه افزایش طول عمر آن است. در شرایط اقلیمی گرم بهتر است از باتری های سیلد استفاده نشود، چون امکان تنظیم آب در این باتری ها وجود ندارد. کنترل وضعیت تسمه دینام ، تمیز کردن قطب ها و باتری ، محکم کردن سر باتری ها و بررسی سطح آب یا الکترولیت و بهبود وضعیت آن ها در نگهداری از باتری بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش