راه هایی برای افزایش عمر باتری، جلوگیری از زنگ زدگی باتری و …

۱- آسپرین(Aspirin)

  1. تصور کنید پشت فرمان هستید و ناگهان متوجه می شوید که شارژ باتری خودروی شما به اتمام رسیده است و خودرو متوقف می شود و هیچ خودرویی در اطراف شما نیست تا از طریق عمل باتری به باتری خودرو را روشن کنید.

در این شرایط راه حل پیشنهادی ما به شما این است که:دو عدد قرص آسپرین را داخل محفظه باتری بیاندازید.

با این کار استیل سالیسیلیک اسید آسپرین با اسید سولفوریک باتری ترکیب می شوند تا آخرین شارژهای موجود برای وسیله نقلیه شما تامین کنند تا بتوانید مسافتی کوتاه را برای رسیدن به اولین مرکز خدمات باتری ماشینطی کنید.

۲- جوش شیرین(Baking Soda)

از بین بردن زنگ زدگی ها و تجمع خورندها در پایانه های باطری خودرو.

با استفاده از یک مسواک قدیمی و مخلوطی از ۳ قاشق جوش شیرین و یک قاشق آب گرم ، جرم ها و زنگ زدگی ها را با حوله تمییز کنید و سپس با استفاده از حوله ای دیگر سطح آن را خشک کنید.

هنگامی که ترمینال های باتری کاملا خشک شدند کمی وازلین اطراف هر یک از ترمینال ها بمالید تا از تجمع خوردگی ها و زنگ زدگی ها در آینده جلوگیری شود.

۳- سولفات منیزیم(Epsom Salt)

اگر شواهد نمایانگر این موضوع هستند که عمر باتری ماشین شما رو به پایان است و مردد هستید که ایا خودروی شما برای یک بار دیگر روشن خواهد شد یا نه!؟ یک انس سولفات منیزیم را در آب گرم حل کنید و به هریک از سلول های باتری اضافه کنید با این کار عمر کوتاهی به باتری خودرو بخشیده اید.

۴- وازلین(Petroleum Jelly)

این امر تصادفی نیست که باتری ماشین شما در سردترین روز زمستان از کار می افتد. بلکه درجه حرارت پایین باعث می شود مقاومت الکتریکی و غلظت روغن موتور افزایش یابد و در نهایت باتری خودرو سخت تر از حد معمول شروع به کار کند.

خوردگی و زنگ زدگی ترمینال ها نیز مقاومت را افزایش می دهند. بنابراین قبل از شروع فصل زمستان، ترمینال ها را از باتری جدا کنید و آن ها را با مسواک فلزی تمییز کنید و حتی استفاده از وازلین از زنگ زدگی و خوردگی سر ترمینال های باتری در تمام طول زمستان جلوگیری می کند در نهایت استارت باتری نسبتا سریعتر خواهد بود.

۵- سودا(Soda)

خواص اسیدی نوشابه های گازدار به از بین بردن جرم ها و زنگ زدگی های باتری ماشین کمک می کند. تقریبا تمام نوشابه های گازدار حاوی کربنیک اسید هستند که به از بین بردن لکه ها و زنگ زدگی ها کمک می کنند. بنابراین کمی سودا روی اسفنج بریزید و چسبندگی ها سطح باطری ماشین را به آرامی پاک کنید.