تکنولوژی EFB

باتری کار در این مقاله خبری از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا در صنعت باتری ماشین تحت عنوان تکنولوژی EFB صحبت خواهد کرد.

هر روز اخباری ناشی از آلودگی هوا، نشر دی اکسید کربن، آلودگی های ناشی از سوخت های فسیلی به گوشمان می رسد. و تغییرات آب و هوا را به راحتی هنگام تنفس می توانید حس کنید، مسائل زیست محیطی در سال های اخیر باعث شده خودرو ساز ها روش های مختلفی را برای صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش دی اکسید کربن معرفی کنند.

تولید خودرو های هیبریدی که بتوانند در کنار موتور احتراقی از یک موتور الکتریکی جهت حرکت در سرعت های پایین تر استفاده کنند نمونه ای از این روش ها هستند.خودرو های میکروهیبرید بعضی از عملکرد های خودرو های هیبریدی که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نشر co2 می شوند مانند سیستم استارت استاپ را دارا می باشند.

در این خودرو ها با این تکنولوژی وجود باتری و وظیفه آن بسیار متداول تر از باتری های معمولی می باشند.

بر این منظور سپاهان باتری به تولید باتری های EFB با به روزترین تکنولوژی پرداخته است. حال ببینیم ویژگی این باتری های چیست؟

باتری های تحت عنوان EFB = Enhanced Flooded Battery پیشرفته ترین نوع باتری با الکترولیت مایع هستند. که با گستردش کاربرد تکنولوژی Start-Stop در خودروها در جهان، به عنوان راه حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی اکسید کربن برای تامین نیاز این نوع خودروها طراحی شده است. این باتری ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر قابل توجه و بهبود شارژپذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیر کامل (High rate partial state of charge) پاسخگوی نیاز خودروهای مجهز به عملکرد Start-Stop باشند. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر نسبت به باتری های متداول برای خودروهای متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودروهایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

مزایا باتری های EFB

·        طراحی شده برای استفاده در خودروهای عملکرد Start-Stop

·        باتری با طول عمر بالا قابل استفاده در تمام خودروهای متداول

        سرعت و توان راه اندازی بالا برای هر سفر با دفعات استارت زیاد

·        افزایش شارژپذیری دینامیک

·        حداقل ۲ برابر افزایش طول عمر نسبت به باتری های متداول

ویژگی های کلیدی عملکرد باتری ها در خودروهای دارای عملکرد Start-Stop و بازیابی انرژی ترمز را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

·        عملکرد در شرایط شارژ غیر کامل (Partial state of charge) به منظور امکان پذیر بودن همیشگی پذیرش شارژ از انرژی بازیابی ترمز

·        سری پیوسته ای از میکروسیکل ها، یعنی شارژ و دشارژهای متوالی که تنها کسر کوچکی از ظرفیت باتری (معمولا ۱ الی ۲ درصد) را شامل می شود.

·        سرعت شارژ بسیار بالا

تفاوت عملکرد باتری در خودرو با تکنولوژی Start-Stop در مقایسه با باتری در خودروهای معمولی به طور خلاصه به شرح زیر است:

در سیستم های متداول نسبت به سیستم Start-Stop باتری تحت فشار کمتری است.

در سیستم های متداول نسبت به سیستم Start-Stop دفعات استارت خودرو کمتر و به طور معمول دو یا سه بار در روز است که سالانه به طور متوسط ۷۳۰ استارت است در حالی که در محیط Start-Stop مانند رانندگی شهری، خودرو ممکن است در هر کیلومتر متوقف و دوباره استارت شود که سالانه به طور متوسط ۱۷۵۰۰ استارت است.

در سیستم های متداول نسبت به سیستم Start-Stop در طول سفر، باتری با استفاده از آلترانور برای جبران ظرفیت استفاده شده برای استارت خودرو دوباره شارژ می شود.

در سیستم های متداول نسبت به سیستم Start-Stop لازم است که باتری در وضعیت شارژ نزدیک به شارژ کامل کار کند.

در سیستم های متداول نسبت به سیستم Start-Stop باتری به طور مداوم سیکل طی نمی کند و شارژ دوباره باتری با سرعت شارژ پایین تر انجام می شود.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو هیوندا آزرا کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش