شارژ باطری ماشین با برق خانگی

بهتر است بدانیم همه باتری های خودرو قابل شارژ هستند و بهترین روش برای شارژ باتری ماشین در خانه استفاده از شارژر باتری است. با این نوع شارژرها شما می توانید براحتی باتری ماشین خود را (باتری اسیدی-باطری خشک-باتری اتمی) را در منزل، گاراژ و یا هرجایی که به پریز برق دسترسی دارید شارژ کنید.

معرفی انواع شارژر باتری خودرو

دو نوع مختلف از شارژر خانگی باتری خودرو وجود دارد. شارژرقطره ای(trickle) و شارژر شناور(float)

شارژر شناور به صورت هوشمند عمل می کند و هنگان پر شدن باطری پروسه شارژ را به صورت اتوماتیک متوقف می کند تا مانع از شارژ شدن بیش از حد و آسیب رساندن و کم شدن عمر باطری شود.

و اما شارژر قطره ای نمی تواند از شارژ شدن بیش از حد (over sharge) جلوگیری کند در نتیجه تا حدی امکان شارژ امن کاهش می یابد.

چگونه از شارژر باتری ماشین استفاده کنیم؟

در تمام خانه ي باتري را جدا كنيد. سطح الكتروليت هر خانه كنترل شود و اگر كم است فقط آب مقطر به آن اضافه شود. مثبت و منفي دستگاه به قطبهاي مثبت و منفي باتري متصل شود. قبل از روشن کردن شارژر از اتصال صحیح کابل ها به باطری مطمئن شده و سپس دستگاه را به برق بزنید ( مثبت به مثبت و منفي به منفي ). و بعد از پایان کار نیز قبل از لمس کابل ها فراموش نکنید که شارژر باید خاموش باشد.

اگرچه ممکن است به ندرت از شارژر باتری استفاده کنید اما بهتر است یک شارژر خانگی داشته باشید تا در مواقع لزوم دچار مشکل نشوید.