رایج ترین مشکلات باتری خودرو

  • بیشترین اختلال و مشکل در مدل باتری های فلت یا همان باتری های تخت اتفاق می افتد
  • هشت دلیل عمده برای اینکه چرا باتری ماشین یکباره از کار می افتد
  • با برداشتن و پاک کردن خوردگی ها و زدگی هایی که بر ترمینال های باتری ماشینتان در اثر فرسودگی باتری ماشین رخ داده است می توانید به طول عمر باتری ماشین و تداوم استفاده از آن بیفزایید.
  • باتری ماشین فلت بیشترین آمار در اختلال و مشکلاتی که باعث خوابیدن ماشین می شود را دارند و اگر که باتری ماشین فلت داشته باشید در نهایت یا باید با امداد خودرو جاده  تماس بگیرید یا اینکه فورا باتری ماشینتان را تعویض کنید.
  • در اینجا به هشت عاملی که باعث ایجاد اختلال و مشکل در باتری ماشینتان می شود اشاره شده است:

    1. بر قراری اتصال کوتاه بین جداکننده قطب مثبت و منفی باتری
    2. برقراری اتصال کوتاه در مواد ساخته شده در سطح زیرین باتری ماشین
    3. سولفاته شدن باتری ماشین به علت عدم استفاده از ماشین برای مدت طولانی و ثابت ماندن در حالت شارژ پایین یا شارژ کم و خالی
    4. زدگی و خوردگی در ترمینالهای مثبت و منفی باتری ماشین
    5. قطع شدن اتصالات داخلی باتری ماشین به علت زدگی و خوردگی های آن
    6. قطعی و شکستگی صفحات باتری ماشین به علت فرسودگی و نوسانات
    7. آسیب به محفظه باتری ماشین
    8.  پایین بودن سطح الکترولیت (سیال) باتری ماشین

    باتری ماشین من چگونه کار می کند؟

    باتری های ماشین سرب اسیدی از صفحات سرب و دی اکسید سرب اشباع شده اند. محلول الکترولیتشان از حدود ۳۵ درصد اسید سولفوریک و ۶۵ درصد آب تشکیل شده است.

    در هنگام تخلیه شارژ باتری ماشین، مانند زمانی که باتری ماشین برای روشن شدن اتومبیل یا توانی که به چراغهای جلو  می دهد ، اسید سولفوریک موجود در الکترولیت تخلیه می شود و یک محلول الکترولیت با نسبت بیشتری از آب  در باتری ماشین باقی می ماند. سولفات موجود در اسید صفحات را می پوشاند و باعث کاهش سطح واکنش شیمیایی سطح باتری ماشین می شود. شارژ کردن باتری ماشین ، این واکنش شیمیایی را معکوس می کند و سولفات را به اسید باز می گرداند.

    قدرت بالای باتری سرب اسیدی ، در کنار هزینه کم آن ، استفاده از این نوع باتری ماشین را در اتومبیل ها جذاب تر می کند. این نوع باتری ماشین قادر به ارائه جریان مورد نیاز به موتور هنگام استارت می‌شود .

    باتری ماشین انرژی لازم را برای راه اندازی موتور ماشین به وجود می آورد. با شروع به کار کردن موتور ماشین ، باتری ماشین شما توسط سیستم شارژ موتور محرک دشارژ می شود – دینام برای تأمین جریان و حرکتش ، توسط چرخش موتور ماشین از طریق یک درایو کمربند انرژی می گیرد

  • خوردگی در ترمینال های باتری ماشین یکی از علل بسیار متداول در اختلالات ماشین و اتومبیل هایی است که روشن نمی شوند. خوردگی ، که غالباً به شکل پودر سفید (سولفات سرب) ایجاد می شود ، مقاومت اضافی ای ایجاد می کند و میزان جریان الکتریکی را که می تواند به موتور برای روشن شدن ماشین برسد را کاهش می دهد.

    تمیز کردن ترمینال ها هر چند وقت یک بار ،  با استفاده از آب و یک برس سیمی از خوابیدن باتری ماشین و خاموش ماندن اتومبیلتان جلوگیری می کند ، اما حین انجام این کار حتما از دستکش و محافظ چشم استفاده  کنید زیرا پودر سفید ایجاد شده بر باتری ماشینتان سمی است و نباید آن را استنشاق کرد ، بلعید یا اجازه تماس با پوست را بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش