بدترین اتفاق برای خودروی شما، پاره شدن تسمه تایم

بدترین اتفاق برای خودروی شما، پاره شدن تسمه تایم!

پاره شدن تسمه تایم همیشه بخاطر فرسودگی آن نیست بلکه گاها بخاطر پاره شدن تسمه دینام و پمپ هیدرولیک و رفتن تسمه زیر تسمه تایم است.

زمانی که تسمه تایم خودرو پاره شود عملکرد طبیعی باز و بسته شدن دریچه ها مختل شده و در کنار آن سوپاپ و پیستون با یکدیگر برخورد می کنند که که با صدا همراه است مانند موتور پژو ۲۰۶ ، اما در مورد موتور پراید فقط موتور خاموش می شود و پستون و سوپاپ بر اثر پاره شدن تسمه تایم به یکدیگر برخورد نمی کنند.

تسمه تایم چیست و زمان مناسب برای تعویض آن چه زمانی است؟

یکی دیگر از مشکلاتی که برای خودرو هایی مانند پژو ۴۰۵ و دوو ممکن است در زمان پاره شدن تسمه تایم به وجود بیایید کج شدن سوپاپ است که میزان اسیب بستگی به دور موتور خودرو دارد که حتی ممکن است میزان ضربه به حدی باشد که سر سیلندر نیز دچار مشکل جدی بشود و شما مجبور به تعمیرات سنگین موتور خودرو خود شوید.

جالب است بدانید میزان کارکرد تسمه تایم به هیچ عنوان توسط یک شخص عادی قابل تشخیص نیست و نیاز به یک کارشناس خبره دارد.

اگر قصد خرید خودروی کارکرده را دارید کارشناسی خودرو را جدی بگیرید تا از ضرر های هنگفت که در آینده ممکن است برای شما اتفاق بیوفتد جلوگیری شود.

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کنیم؟

در مورد زمان تعویض تسمه تایم خیلی نمی توان نظر دقیقی داد چون بر اساس شرایط کارکرد خودرو متفاوت است پس پیشنهاد می کنیم با بازدید دوره ای زمان مناسب را برای خودرو خود به دست آورید البته چند علت وجود دارد که با مشاهده انها باید به فرسودگی تسمه تایم خودرو و فرا رسیدن زمان تعویض تسمه تایم شک کنید.

دور موتور بد عمل می کند

از بین رفتن دندانه ها

مشکلات استارت و حرکت

مشکلات اگزوز

اگر هر کدام از علائم بالا را مشاهده کردید شک کنید به این که زمان تعویض تسمه تایم فرا رسده است.

در جدول زیر مدت زمان استاندارد کارکرد تسمه تایم را آورده شده است:

تسمه تایم خودرو چیست و زمان مناسب برای تعویض آن چه زمانی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش