لیست قیمت و خرید اینترنتی انواع لاستیک ایرانی و خارجی

لیست قیمت و خرید اینترنتی انواع لاستیک ایرانی و خارجی

تایر یا لاستیک خودرو، دارای ساختاری منعطف که از مواد لاستیکی سنتزی یا طبیعی، سیم و نخ، کربن سیاه و دیگر افزودنی‌های شیمیایی تشکیل شده است. تایر خودرو به عنوان تنها عضو در تماس با مسیر است که انتقال قدرت و  وزن خودرو به جاده، کنترل و چسبندگی و همچنین جذب و مهار ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر را بر عهده دارد. لاستیک خودرو بی تردید از مهمترین اجزای خودرو محسوب می‌شود که دارای دامنه گسترده و متنوعی از وظایف و انتظارات عملکردی است. برای انتخاب این جزء با اهمیت که کنترل خودرو را عهده‌دار است، باید نهایت دقت را داشته باشید تا رانندگی ایمن و آسوده را تجربه نمایید. علاوه بر این، از آن جهت که لاستیک‌ها آخرین عضو مجموعه انتقال قدرت و وزن در خودرو هستند در صورت نامرغوب بودن می‌توانند به دیگر قطعات خودرو نیز آسیب رسانند.  اگر تصمیم به خرید لاستیک برای ماشین خود گرفته‌اید در جای درستی قرار دارید. بهترین برندهای لاستیک ایرانی و خارجی را گلچین کرده و بهترین لاستیک را برای خودروی شما به ارمغان می‌آوریم. انواع لاستیک خارجی و ایرانی در دسترس شماست تا بتوانید با توجه به خودروی خود لاستیک مناسب برای آن را خریداری کنید.

انواع لاستیک

به طور کلی انواع لاستیک خودرو به دو دسته رادیال و  بایاس تقسیم می‌شوند. تایرهای رادیال با تکنولوژی جدیدتر تولید شده و در ساخت آنها از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود در حالی که لاستیک‌های بایاس با تکنولوژی قدیمی و از الیاف و رشته‌های نخی تولید می‌شوند . فروشندگان و متخصصان در این زمینه معتقدند در صورت وجود فشارهای عمودی به لاستیک‌های بایاس ، آج‌های سطح لاستیک به مرور زمان تخریب شده و سبب چسبندگی به سطح جاده می‌شوند اما در مقابل تایرهای رادیال با داشتن ساختار مستحکم، آج‌های روی لاستیک در کوتاه مدت دچار تغییر شکل نخواهند شد و چسبندگی مناسبی با سطح جاده دارند. براساس تجربیات این افراد، تایرهای رادیال به دلیل ساختار قدرتمندی که دارند ۴۰ تا ۶۰ درصد، از طول عمر بیشتری نسبت به تایرهای بایاس برخودار هستند.  بد نیست بدانید که تایرهای رادیال اغلب وارداتی بوده و از قیمت بالاتری نسبت به لاستیک‌های بایاس برخوردار هستند. نکته دیگر در انواع لاستیک، تیوب‌دار بودن و نبودن آن‌هاست. امروزه اکثر تایرهای استفاده شده در خودرو از نوع بدون تیوب یا تیوبلس هستند زیرا این لاستیک‌ها ایمنی و عملکرد بالایی از خود نشان داده‌اند همچنین استفاده و تعویض این تایرها بسیار آسان است. در ساختار داخلی تایرهای بدون تیوب لایه نازکی از بوتیل استفاده شده است که این لایه نازک در جدار داخلی تیوب‌های معمولی نیز به کار رفته است. این لایه نازک مانع از خروج هوا شده و در واقع میان لاستیک و رینگ یک مخزن هوا تشکیل می‌دهد. ساختار به کار رفته در تایرهای تیوبلس به گونه‌ای است که در صورت ورود جسم خارجی به بدنه لاستیک، لاستیک اطراف آن را گرفته و مانع از خروج هوای داخل تایر می‌گردد. با این قابلیت در لاستیک‌های تیوبلس مشکلی در حین رانندگی رخ نخواهد داد و لاستیک کم باد نمی‌شود در نتیجه در صورت بروز این گونه حوادث در حین رانندگی حدالامکان تا رسیدن شما به تعمیرگاه قادرید بدون ایجاد دشواری رانندگی کنید.

اطلاعات تایر خودرو

بر روی هر لاستیک عبارتی حک شده است که گویای اطلاعات مهمی از آن است. به عنوان مثال عبارتی چون P205/55R16 بر روی تایر قرار دارد که متشکل از اعداد و حروفی است که هر کدام معنای خاص خود را دارند. حرف P به معنای تایر مناسب مصرف شخصی بوده، عدد ۲۰۵ پهنای تایر به میلی‌متر،۵۵ نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن را به درصد نشان داده، R به معنای رادیال و در نهایت عدد ۱۶ نشان دهنده قطر رینگ است. دانستن مفهوم این عبارت به خوبی می‌تواند شما را در هنگام خرید لاستیک مناسب خودرو یاری کرده و سبب شود تا با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید. تاریخ تولید لاستیک یکی از نکات حائز اهمیت است. هر لاستیک ۵ سال پس از تولید دیگر قابل استفاده نخواهد بود و برای کاهش خطر و جلوگیری از تصادفات توجه به تاریخ تولید یکی از واجبات است. تاریخ تولید لاستیک به صورت یک عدد چهار رقمی بر روی دیواره تایر حک شده است. عددی همچون ۲۲۱۸ بر روی لاستیک به این معناست تایر در هفته بیست و دوم سال ۲۰۱۸ تولید شده است. علاوه‌بر این موارد میزان تحمل بار و میزان سرعت لاستیک نیز نکات دیگری است که لازم است مد نظر قرار دهید تا بهترین عملکرد را در سرعت‌های بالا شاهد باشید.

قیمت به روز لاستیک ماشین

قیمت به روز لاستیک، امکان مقایسه انواع لاستیک خودرو و قابلیت خرید راحت اینترنتی در یدک لند در دسترس شماست. کلیه تایرها در همه سایزها برای شما لیست شده‌اند، از لاستیک سایز ۱۳ تا لاستیک سایز ۲۲. اگر سایز مناسب لاستیک خودروی خود را می‌دانید کافیست بر روی آن کلیک کرده و وارد شاخه مورد نظر شوید و کلیه لاستیک‌ها در آن سایز را در یک جا مشاهده و مقایسه کنید. همچنین می‌توانید از فیلترها استفاده کنید (ستون سمت راست در رایانه و دکمه «فیلتر کردن» در موبایل) و با کمک فیلترها خیلی زود لاستیک مورد نظر خود را بیابید.

اگر سایز مناسب لاستیک خودروی خود را نمی‌دانید به صفحه انتخاب خودرو رفته و ابتدا ماشین خود را مشخص کنید تا ما لاستیک‌های مناسب برای ماشین شما را نمایش دهیم. (لینک صفحه انتخاب خودرو همواره در منوی اصلی سایت در دسترس است)

بهترین لاستیک خارجی

از بهترین برندهای خارجی تولیدکننده لاستیک خودرو می‌توان به نام‌های زیر اشاره نمود:

    • لاستیک میشلن MICHELIN TIRE
    • لاستیک پیرلی PIRELLY TIRE
    • لاستیک بریجستون BRIDGESTON TIRE
    • لاستیک کنتیننتال CONTINENTAL TIRE
    • لاستیک گودیر GOODYEAR TIRE
    • لاستیک دانلوپ DUNLOP TIRE
    • لاستیک یوکوهاما YOKOHAMA TIRE
    • لاستیک هانکوک HANKOOK TIRE
    • لاستیک کومهو KUMHO TIRE
    • لاستیک نکسن
    • NEXEN TIRE
    • لاستیک رودستون ROADSTONE TIRE
    • لاستیک فالکن FALKEN TIRE
    • لاستیک سومیتومو SUMITOMO TIRE
    • لاستیک مارشال MARSHAL TIRE
    • لاستیک بی اف گودریچ BFGOODRICH TIRE
    • لاستیک مکسس MAXXIS TIRE

با توجه به نوسانات شدید ارز و افت ارزش ریال در برابر دلار و سایر ارزهای بین‌المللی، لاستیک‌های خارجی افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

بهترین لاستیک ایرانی

بازار لاستیک‌های ایرانی گرم‌تر از لاستیک‌های خارجی است و از طرفی لاستیک‌های ایرانی کیفیت قابل قبولی به خریداران خود ارائه می‌دهند و برخی از این برندها با لاستیک‌های خارجی گاها رقابت می‌کنند. از جمله بهترین برندهای لاستیک ایرانی می‌توان به این نام‌ها اشاره نمود:

      1. لاستیک بارز
      2. لاستیک یزد تایر
      3. لاستیک گلدستون
      4. لاستیک کویر تایر
      5. لاستیک ایران تایر

فروش لاستیک با گارانتی معتبر و رسمی

در فروشگاه اینترنتی یدک لند، مشخصات و ویژگی‌های انواع‌ لاستیک سواری، لاستیک ون، لاستیک اس یو وی، لاستیک آفرودی و لاستیک یخ شکن به راحتی قابل دسترسی و مقایسه هستند و با اطمینان می‌توان گفت در یدک لند کامل‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه از انواع لاستیک ایرانی، لاستیک کره‌ای، لاستیک ژاپنی، لاستیک چینی، لاستیک اروپایی و لاستیک آمریکایی و … را از بهترین برندهای دنیا گرد هم آورده ایم. تمامی تایرها در فروشگاه ما با گارانتی معتبر و رسمی (نماینده رسمی فروش لاستیک) عرضه می‌شوند بنابراین با اطمینان و آسوده از کیفیت بالای خدمات و مناسب‌ترین قیمت لاستیک می‌توانید خرید خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید و بهترین لاستیک را برای خودروی خود تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش