مشخصات باتری مناسب اتوبوس

باتری مناسب خودرو اتوبوس چیست

در وهله ی اول برای انتخاب باتری اتوبوس و هر نوع خودرو سنگین دیگر باید بدانید که باتری خودرو سنگین در کل دو عملکرد متفاوت خواهد داشت ابتدا اینکه باتری در اتوبوس ابتدا وظیفه ی استارت زدن و تزریق نیروی اولیه به میل لنگ را دارد تا قدرت چرخیدن را به آن بدهد در این حالت میزان زیادی از آمپر خودرو صرف چرخش خواهد شد. دومین وظیفه ای که باتری خودرو سنگین و مشخصا انواع اتوبوس ها دارند باتری خودرو های سنگین وظیفه دارند در زمانی که خاموش بودن موتور روشنایی، نیروی لازم برای راه اندازی سیستم جرقه و همچنین سیستم صوتی را تامین نماید.

باتری اتوبوس چند آمپر است

معمولا شرکت های سازنده خودرو سنگین یا اتوبوس حداقل آمپر را که برای روشن شدن خودرو و عملکرد مناسب آن مورد نیاز است مشخص کرده اند. صاحبان این نوع خودروهای با چک کردن باتری فابریک خودرو می توانند به اندازه ی آمپر آن دسترسی داشته باشند. در صورت عدم دسترسی به باتری فابریک می توانید به دفترچه راهنمای خودرو و افراد با تجربه مراجعه کرده و اندازه ی مورد نیاز آمپراژ باتری را مشخص کنید.
تعیین آمپراژ باتری از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. در صورتی که از باتری با آمپراژ پایین استفاده کنید خودرو شما عملکرد مناسبی نخواهد داشت و در برخی موارد روشن نخواهد شد.
باتری اتوبوس های اسکانیا معمولا ۲۵۰ آمپر است. در صورتی که از لوازم جانبی مانند چراغ مه شکن، کولر بیرونی، بخاری استفاده می کنید یا در مسیرهای پرتردد رفت و آمد دارید بهتر است باتری هایی با آمپراژ بالا برای وسیله نقلیه خود بهره بگیرید.

باتری اتوبوس چند ولت است

همان طور که بارها اشاره کرده ایم توان باتری در خودروهای سنگین ۲۴ ولت است که در خودروهای قدیم و جدید متفاوت است. در خودروهای سنگین جدید مانند اتوبوس، ماشین آلات کشاورزی و جاده سازی و انواع کامیون ها همه اقلام الکتریکی و قطعات مانند چراغ ها، دینام و استارت به وسیله برق ۲۴ ولت کار می کند. اما در خودروهای سنگین قدیمی فقط استارت به توان ۲۴ ولت احتیاج داشته است.

تکنولوژی انواع باتری خودرو سنگین یا اتوبوس چیست

صاحبان خودروهای سنگین علی الخصوص اتوبوس ها در هنگام انتخاب باتری برای خودروهای خود این دغدغه را دارند که از باتری اتمی استفاده کنند یا باتری اسیدی کدام یک مناسب تر است.

باتری اسیدی

اکثر باتری های خودروهای سنگین و اتوبوس به شکل معمول اسیدی هستند. اما نکته قابل توجه این است که باتری های اسیدی عمر کوتاه تر و نیاز به نگهداری دارند مزیت اصلی آن ها قیمت پایین آن ها است.

باتری اتمی

دارندگان اتوبوس می توانند از باتری اتمی استفاده کنند این نوع باتری نیاز به نگه داری کمتری داشته و قیمت بالاتری نسبت به باتری های اسیدی دارند اما این نوع باتری ممکن است در صورت بروز مشکل به شکل ناگهانی از کار بیافتد.
باتری اتوبوس موجود در بازار توسط شرکت های داخلی و خارجی تولید می شوند از میان باتری های خودرو تولید خارج نوع کره ای از کیفیت بالاتری نسبت به باتری های چینی و ترکیه ای برخوردار است و نمونه های ایرانی نیز از نمونه های چینی و ترک مرغوب تر است.
باتری در اتوبوس به عنوان یک قطعه ی بسیار مهم به شمار می آید نگهداری مناسب و اصولی این قطعه باعث افزایش عمر مفید و عملکرد مطلوب آن است. عمر مفید باتری اتوبوس به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین عامل آن میزان و زمان کارکرد آن است. زمان مصرف آن و شرایط آب و هوایی در خرابی باتری اتوبوس تاثیر زیادی دارد.
با مراقبت مناسب از باتری اتوبوس می توانید عمر آن را به میزان زیادی افزایش دهید. یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری اتوبوس تمیز نگه داشتن قطب و اتصالات باتری است. عمر مفید باتری اتوبوس و دیگر خودروهای سنگین حدود ۲ تا ۵ سال است پس از این مدت زمان ناچار به تعویض باتری هستید. می توانید در مواقع ضروری از شارژر مخصوص باتری اتوبوس و ماشین سنگین برای شارژ باتری در مواقع ضروری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش