ویژگی باطری مناسب برای پراید

  1. ویژگی باطری مناسب برای پراید

برای انتخاب باتری خوب برای پراید باید به سایز باطری و آمپر و ولتاژ باتری توجه داشته باشید و باتری مناسب مدل پراید خودتان را خریداری کنید. به طور کلی باتری مناسب برای پراید معمولاً می‌تواند از نوع اسید شارژ یا سیلیدی باشد و باید با توجه به میزان مصرفی برق هر خودرو، فضایی که برای جاگذاری باتری در زیر کاپوت دارد و قدرت دینام برای شارژ آن، باتری انتخاب شود. از آنجایی که خودروی پراید تیپ‌های مختلفی دارد، از این رو در خرید بهترین باطری برای پراید باید به مؤلفه‌هایی که در ادامه به آن اشاره شده است توجه داشته باشید:

  • ولتاژ باتری بیشتر ماشین‌ها از جمله پراید ۱۲ است.
  • آمپر پراید باید از ۵۰ تا ۶۲ آمپر باشد.
  • معمولاً بیشترین فضای مورد نیاز برای نصب باتری پراید طول ۲۳ سانتی‌متر در عرض ۱۸ سانتی‌متر در ارتفاع ۱۸ سانتی‌متر مورد نیاز است.
  • باید به نوع باتری اسیدی یا اتمی پراید دقت کرد.
  • شرکت‌ سازنده باکیفیت‌ترین آن‌ها ایرانی و کره‌ای هستند. پیشنهاد می کنیم انواع باطری ماشین کره‌ای برای پراید را بخوانید .

این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود و به همین دلیل گاهی حتی ممکن است که آمپر بالاتر از ۶۲ نیز نیاز پیدا کنید.

” alt=”” aria-hidden=”true” />اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود
اگر شما برای ماشین خود از یک سیستم صوتی حرفه‌ای با باندهای قوی استفاده می‌کنید، مصرف برق خودرو شما بیشتر می‌شود

بهترین باطری برای پراید

باتری ماشین معمولاً به دو نوع سیلیدی یا اتمی و غیرسیلیدی یا معمولی تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور کلی شرکت سازنده پراید از باتری غیرسیلیدی یا معمولی برای این ماشین‌ها استفاده می‌کند و همین موضوع موجب شده تا عده‌ای استفاده از این نوع باتری را به جای باطری اتمی پراید توصیه کنند. اما در مقابل خیلی از کارشناسان نیز بر این باور هستند که استفاده از باطری اتمی پراید به دلیل به‌کارگیری تکنولوژی به روزتر برای همه خودروها از جمله پراید مناسب‌تر است؛ اما این موضوع را نیز باید همواره به خاطر داشت که نوع رانندگی و همچنین شرایط استفاده از باتری می‌تواند بر روی انتخاب شما مؤثر واقع شود.

باتری‌های سیلیدی یا اتمی معمولاً قیمت بالاتری نسبت به باتری‌های غیرسیلیدی دارند و عمر طولانی‌تری دارند. این باتری‌ها همانند باتری‌های غیرسیلیدی نیاز به بررسی و نگهداری دوره‌ای ندارند و در قسمت بیرونی خود نشانگری دارند که راننده از میزان اسید موجود در باتری مطلع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و ثبت سفارش